1+1

FAQ

Czy jest możliwość wydłużenia gwarancji w waszym sklepie?

Czy jest możliwość wydłużenia gwarancji w waszym sklepie?

Oczywiście! Jest możliwość wydłużenia gwarancji w naszym sklepie o dodatkowe dwa lata. Usługa PRO SERVICE skierowana jest do klientów indywidualnych i obejmuje:

  1. Dodatkowe dwa lata gwarancji
  2. Priorytet naprawy*
  3. Bezpłatne dostarczenie urządzenia w celu diagnostyki
  4. Sprzęt zastępczy, w przypadku gdy naprawa potrwa dłużej niż 30 dni (np. w związku z oczekiwaniem na części zamienne)

Koszt dodatkowej gwarancji PRO SERVICE wynosi 10% wartości sprzętu (jednak nie mniej niż 200zł).

* Pierwszeństwo naprawy obowiązuje przez czas trwania przedłużonej gwarancji.

Czy ta odpowiedź jest pomocna? 0 0

Co zrobić aby przedłużyć żywotność ekspresu?

Aby przedłużyć żywotność sprzętu trzeba starannie i systematycznych go czyścić i zwracać uwagę na komunikaty wyświetlające się na ekranach naszych ekspresów (w przypadku maszyn, które wyposażone są w funkcję „komunikatów”). Szczegółowe informacje odnośnie czyszczenia i konserwacji ekspresów i młynków automatycznych zawarte są w instrukcjach obsługi dołączonych do urządzeń.

Zachęcamy również do zapoznania się z naszymi artykułami opisującymi sposoby dbania o ekspresy oraz w jaki sposób je odkamieniać:

https://www.przyjacielekawy.pl/blog/jak-konserwowac-ekspres-do-kawy/

https://www.przyjacielekawy.pl/blog/odkamienianie-ekspresu-do-kawy/

Czy ta odpowiedź jest pomocna? 0 0

Czy sam mogę naprawić usterkę w moim urządzeniu?

Wielu producentów ekspresów i młynków elektrycznych załącza w instrukcji obsługi rozdział poświęcony rozwiązywaniu problemów z ich sprzętem. Jeśli nie znajdziemy w nim punktu nawiązującego do występującego problemu bądź podane metody nie będą skuteczne warto wtedy skontaktować się z autoryzowanym serwisem producenta sprzętu (kontakt do autoryzowanych serwisów podany jest w punkcie „Gdzie należy się udać w przypadku konieczności dokonania reklamacji gwarancyjnej?”).

UWAGA! Bardzo prosimy by nie próbować naprawiać sprzętu „na siłę” gdyż każde uszkodzenie wynikające z takowego sposobu naprawy nie podlega gwarancji producenckiej.

Czy ta odpowiedź jest pomocna? 0 0

Jak przygotować ekspres/młynek do wysyłki na serwis?

Jeśli wystąpi konieczność wysłania sprzętu do serwisu gwarancyjnego/pogwarancyjnego prosimy o zastosowanie się do poniższych punktów:

  1.  Wyczyszczenie sprzętu przed spakowaniem
    a.       Opróżnienie systemu wodnego
    b.       Oczyszczenie tacki ociekowej
    c.       Opróżnienie pojemnika na fusy
    d.       Wyczyszczenie grupy zaparzającej (w przypadku maszyn, w których mamy dostęp i możliwość wyjęcia zaparzacza)
  2. Usunięcie kawy z pojemnika na ziarna (przy pojedynczych ziarnach można użyć np. odkurzacza)
  3. Osuszenie pojemnika na wodę
  4. Zdemontowanie filtra wody
  5. Zapakowanie urządzenia w oryginalne opakowanie
  6. W przypadku braku opakowania oryginalnego – w opakowanie zastępcze uniemożliwiające uszkodzenie urządzenia w transporcie. Zabezpieczenie elementów ruchomych wchodzących w skład ekspresu by nie przemieszczały się swobodnie w paczce.

W niektórych przypadkach serwisy producenckie mogą mieć dodatkowe wytyczne odnośnie przygotowania sprzętu do wysyłki. W takim przypadku przed wysyłką warto się dopytać konsultanta co jeszcze powinniście Państwo zrobić, aby przesyłka dotarła bezpiecznie do serwisu.

Czy ta odpowiedź jest pomocna? 6 1

W jakich przypadkach koszt naprawy pokrywa klient?

Istnieje kilka sytuacji, w których klient będzie musiał ponieść koszt naprawy mimo złożenia reklamacji z tytułu gwarancji producenta:

  1.  Gdy uszkodzenie wynika z nieprawidłowego użytkowania urządzenia (uszkodzenia mechaniczne)
  2. W przypadku elementów eksploatacyjnych, które nie są objęte gwarancją (np. uszczelki)
  3. W momencie, gdy usterka wynika z braku/nieprawidłowego konserwowania urządzenia (producenci zastrzegają, że gwarancja nie obejmuje uszkodzeń spowodowanych brakiem bądź nieprawidłowym odkamienianiem urządzeń)
  4. W momencie, gdy urządzenie wymaga gruntownego czyszczenia (gwarancja nie obejmuje czyszczenia i konserwacji sprzętu).
Czy ta odpowiedź jest pomocna? 0 0

Co się stanie jeśli mój sprzęt zepsuje się po upływie okresu gwarancyjnego?

W przypadku uszkodzenia sprzętu po upływie okresu gwarancyjnego mogą go Państwo naprawić za pośrednictwem naszego serwisu. Należy pamiętać, że w takim przypadku koszty naprawy, wymiany elementów oraz transport sprzętu do serwisu pokrywa klient.

Czy ta odpowiedź jest pomocna? 0 4

Ile czasu trwa naprawa gwarancyjna?

Serwis gwarancyjny ma maksymalnie 14 dni aby rozpatrzeć zgłoszenie gwarancyjne o czym zostaną Państwo poinformowani. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia sprawy serwisowej nie ma konkretnych terminów na naprawę uszkodzonego sprzętu, jednak szacunkowo nie trwa to dłużej niż do 3 tygodni od daty zgłoszenia usterki. Okres ten może się wydłużyć w momencie, gdy potrzebne będzie sprowadzenie podzespołów, których w momencie nie ma dostępnych w serwisie.

Czy ta odpowiedź jest pomocna? 4 2

Gdzie należy się udać w przypadku konieczności dokonania naprawy gwarancyjnej?

Skontaktuj się z “Przyjaciółmi Kawy” i Działem Obsługi Klienta telefonicznie +48 664 722 522 lub mailowo [email protected], a my doradzimy Ci, co zrobić w przypadku naprawy gwarancyjnej. Pamiętaj, że nie wszystkie elementy gwarancyjne są naprawiane przez nasz serwis.

Czy ta odpowiedź jest pomocna? 6 14

Czy oferujecie gwarancję?

Tak. Większość domowych ekspresów do kawy posiada 2-letnią gwarancję producenta. Jednak niektóre ekspresy do kawy mogą mieć roczną gwarancję (ekspresy do kawy pro-line, niektóre modele półautomatyczne itp – jest to zaznaczone w opisie produktu). Przy zakupie ekspresu do kawy można również wykupić dłuższy certyfikat serwisu gwarancyjnego (od 1 do 5 dodatkowych lat).

  • Jeśli serwisem gwarancyjnym Twojego ekspresu zajmują się Przyjaciele Kawy, wypełnij formularz tutaj.
Czy ta odpowiedź jest pomocna? 0 3

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Skontaktuj się z nami

Wyślij wiadomość do konsultanta

W dni robocze od 9:00 do 18:00 odpowiadamy natychmiast

Zadzwoń do nas

W dni robocze od 9:00 do 18:00 odpowiadamy natychmiast +48 226 351 933